:

Incontro – vår nya matleverantör

September 14, 2023

Hej Alla ungdomar på CyberGymnasiet!

Det är vi, Incontro som fått nöjet att laga er skollunch. Incontro är en del av Eatery Group och har 19 egna restauranger runt om i Sverige, varav en är Eatery Solna Access. Från detta kök lagar och levererar vi mat till er skola. Vi har vårt hjärta i matlagning och kök. Gästen är alltid i fokus och för oss är maten en mycket viktig och naturlig del i allas vardag oavsett ålder. Varje dag serverar vi ca 30 000 portioner offentlig mat till skolor över hela Sverige.

Vårt ursprung är att laga god och smakrik mat där variation och matglädje är ledord. Vi är dne personliga, flexibla och professionella leverantören med tydliga rutiner som gör oss till ett mycket tryggt val.

Vår mat och filosofi

• Vår matsedel består av rätter som vi vet att våra gäster tycker om. Vi är måna om att ni får energi och orkar med er dag på skolan. Lunchen är varierad och näringsberäknad. En dag i veckan är en helvegetarisk dag.
  • Hela vägen från upphandling av råvaror och produkter till färdig leverans har vi fokus på hållbarhet och säkerhet.
  • Matsedeln är säsongsanpassad och varieras med husmanskost med inslag av maträtter från andra länder som vi vet att många uppskattar.
  • Vi arbetar kontinuerligt med svinn och eventuell överblicen mat tillvaratas i största möjliga mån. Våra duktiga kockar har både kreativitet och frihet att förädla och ta fram nya rätter till er.
  • Specialkost/önskekost tillgodoses och vi har mycket goda kunskaper och rutiner för hantering. Specialkosten anmäls till skolan.
  • Vi gör så mycket som möjligt från grunden och de eventuella halvfabrikat som används är av god kvalitet. Såser, röror, dressingar och gratänger är alltid egenlagade.

Sist men inte minst

Vi ser fram emot att träffa er i matsalen!

Bästa hälsningar, Team Incontro och kockarna på Eatery Solna Access.